Преподаватели
Светла Василева
Възпитаник на ТУ-София (маг.-инж. по електроника и автоматика и маг. по икономика), член на секция Ергономия и дизайн към НТС, експерт в технически комитет “Ергономия” ( ТК 59 ) към Български институт за стандартизация, член на Съюза на специалистите по качество, вътрешен одитор (НТС и ТЮФ Рейнланд). Специализации в областта на ергономията, мениджмънта и социално-политически науки в ТУ Брауншвайг – Германия, Университета в Карлсруе – Германия, ТУ Аахен – Германия, Академия на Долна Австрия – Кремс). Интереси в областта на ергономията, взаимодействието човек-машина (компютър), ползваемостта на системи.
Координатор на катедра “Инженерен дизайн” за студентски стажове по програмата “Еразъм”.
Дисциплини
Ергономия
Софтуерна ергономия
Техническа ползваемост
…
- Ергономия, БДС Компас, издание на Българския институт за стандартизация, ISSN 1314-3611, Брой 1, ян./фев. 2013, стр. 10-13
Представете накратко специалност ИД. Какво и защо се изучава?
Специалността подготвя специалисти, които са компетентни не само в областта на дизайна, но и в областта на инженерните науки и които успяват убедително да представят идеите си пред техническите лица в екипа.
За кого е предназначена тази специалност и за кого не е подходяща?
За хора с творчески способности и аналитично мислене.
Какви знания и умения са необходими на студентите, за да преминат през годините на обучение и да завършат успешно?
Познания в областта на точните науки и изобразителното изкуство, но най-вече широка обща култура, аналитичност, креативност и творческа продуктивност.
Какви знания и умения ще получат бъдещите инженер-дизайнери от специалност ИД?
Познания по инженерно-технически, творчески и дизайнерски дисциплини; способност за аналитично и креативно проектиране.
Какви са възможностите за реализация на студентите по специалността след получаването на диплома от ИД?
В проектантски фирми, в големи фирми в дизайнерския отдел, самостоятелно по проекти, вкл. от България за чужбина.
Кое е най-важното, на което се стремите да научите Вашите студенти?
Аналитично мислене, работа в екип, справяне с близки до практиката задачи.
През годините, Вашите възпитаници успяха ли да Ви изненадат? Или и те да Ви научат на нещо?
Много пъти съм се изненадвала – както положително, така и отрицателно. Традиционно в академичната среда има обмен на мисли и идеи, така че е чудесно, когато това се случи.
Какво бихте подобрили в специалност ИД и как?
Повече модулност и гъвкавост в рамките на самите дисциплини. Повече комплексни задачи – общи проекти в рамките на повече от една дисциплина, които да бъдат презентирани пред колеги и преподаватели.
Какво бихте пожелали на бъдещите и настоящите студенти в ИД?
Да постигат най-доброто във всяка ситуация, да инвестират оптимално времето си в обучение и да се самоусъвършенстват непрекъснато. Да намерят баланс между професионалния и личния си живот.