• Инженерен дизайн
    • Специалност ИД
    • Учебни дисциплини
    • ПРЕПОДАВАТЕЛИ в специалност ИД
    • ПРОЕКТИ
  • Студенти
    • Кандидат-студенти
    • ОКС Бакалавър
    • ОКС Магистър
    • Дипломанти
    • Докторанти
    • СТУДЕНТСКИ ИСТОРИИ
  • Лаборатория ИД
    • Проекти на Лаборатория ИД
  • БЛОГ
    • Дизайн мрежа
  • Контакт
  • ENG
Преподаватели

Боряна Георгиева

Един инженер–мениджър с артистични наклонности, които понякога надделяват над разумната страна и с относително балансирано развити ляво и дясно полукълба.

Дисциплини

Въведение в дизайна
Творчески методи в дизайна
Дизайнерски експертизи
История на техниката

Контакт

блок 4, етаж 5, кабинет 4509
b_georgieva@tu-sofia.bg

Учебни материали

Теоретични аспекти на инженерния дизайн, записки към лекционен курс за студенти от ИД, МФ
Лекции по АСС за студенти от СФ

Портфолио

Представете накратко специалност ИД. Какво и защо се изучава?
Съчетава строгата, логическа и последователна инженерна практика с артистичните, художествени и творчески нагласи. Целта е да се балансира между инженерната и художествената подготовка, да са взаимно допълващи се, обогатяващи се една друга и да се получи успешно приложима симбиоза между двете.
За кого е предназначена тази специалност и за кого не е подходяща?
За хора, които съчетават в себе си креативно и логическо мислене. Хора със силно изразени артистични наклонности не биха били подходящи за специалността.
Какви знания и умения са необходими на студентите, за да преминат през годините на обучение и да завършат успешно?
Еднакво добре усвоени знания и развити умения и в инженерните, и в художествените аспекти на специалността. Балансирано инженерно и артистично мислене.
Какви знания и умения ще получат бъдещите инженер-дизайнери от специалност ИД?
Да решават сложни (инженерни) задачи по творчески, креативен начин в различни области на дизайнерската практика. Добри умения за работа в екип.
Какви са възможностите за реализация на студентите по специалността след получаването на диплома от ИД?
Много големи, в различни отрасли на промишлеността и на човешката дейност като цяло.
Кое е най-важното, на което се стремите да научите Вашите студенти?
Да развиват креативно, нетрадиционно мислене и да генерират иновативни идеи.
През годините, Вашите възпитаници успяха ли да Ви изненадат? Или и те да Ви научат на нещо?
Винаги и непрекъснато ме изненадват в повечето случаи положително, понякога негативно, но както се казва – свят широк, хората са много и различни. Научиха ме, че винаги си заслужава да се раздаваш колкото можеш, дори и само за шепа хора. Имам привилегията да контактувам с млади, позитивно мислещи хора и това ме зарежда с положителна енергия, макар да е много изтощително. Също така ми помагат никога да не забравям, че насила може само да се вземе, а не да се даде.
Какво бихте подобрили в специалност ИД и как?
Искам да се подобри ефективното използване на материалната база, както и усвояването и използването на наличната техника, чрез интегрирането й в учебния процес. Бих искала да се увеличи участието на студенти в съвмести проекти с преподавателите, да се разчупи още повече стереотипа на провеждане на учебните занятия.
Какво бихте пожелали на бъдещите и настоящите студенти в ИД?
Да вземат максимално знания от всеки преподавател, дори и понякога да им се струват ненужни. Човек никога не знае кога ще му потрябва нещо, което друг му е казал и показал. Да не спират да мечтаят без ограничения, защото колкото по-големи и по-смели са мечтите им, толкова по-успешно реализирали се личности ще бъдат. Айнщайн е казал, че никога не греши този, който не опитва нещо ново. Никога да не спират да опитват нови неща, важното е да се учат от грешките си.

Препоръчана литература

  • Георгиева Б., Оценяване на дизайнерски продукти, издателство Дайрект Сървисиз ООД, София, 2015, ISBN: 978-619-7171-19-8
  • Георгиева Б., Теоретични аспекти на инженерния дизайн, издателство на Технически университет – София, София, 2014, ISBN: 978-619-167-124-3
  • Elam K., Geometry of Design, Princeton Architectural Press, New York, 2001
  • Heesch H., Otto Kienzle, Flächenschluß (System der Formen lückenlos aneinanderschließender Flachteile), Springer-Verlagq Berlin/Göttingen/Heidelherg, 1963
  • Hudak P., The Essence of Design, Yale Department of Computer Science, October 1, 2003
  • Рей Спангенбърг и Даян Моузър, История на науката, (в два тома), изд. Рива, 2007
  • Станков, В.К., Евристичният ресурс, С., изд. “Фондация Потенциал”, 2000
  • Станков, В.К., Евристика, нестандартно мислене и творчески подходи, С., изд. “Фондация Потенциал”, 2001
  • Станков, В. К., Полетът на мисълта или когато евристиката заговори, С., изд. “Фондация Потенциал”, 2002
Преподаватели

Споделете:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Email

Последни публикации от блога

  • Jumpthegap 2020 Special Edition | Roca International Design Contest | Международен конкурс за дизайна на Рока 2020
    Jumpthegap 2020 Special Edition | Roca International Design Contest | Международен конкурс за дизайна на Рока 2020
  • Конкурс за дизайн на опаковка Model Young Package 2020 на тема PERSONAL CARE
    Конкурс за дизайн на опаковка Model Young Package 2020 на тема PERSONAL CARE
  • Кандидатстудентски подготвителни курсове по „Рисуване“ и „Композиция“ (2019-2020)
    Кандидатстудентски подготвителни курсове по „Рисуване“ и „Композиция“ (2019-2020)
  • КОНКУРС ЗА КОНЦЕПТУАЛЕН ДИЗАЙН НА ТЕЧЕН АРОМАТИЗАТОР ЗА АВТОМОБИЛ „AREON CAR”
    КОНКУРС ЗА КОНЦЕПТУАЛЕН ДИЗАЙН НА ТЕЧЕН АРОМАТИЗАТОР ЗА АВТОМОБИЛ „AREON CAR”
  • 3D Printing: Make Your Own Products / Leaders Of The 3D Printing Revolution
    3D Printing: Make Your Own Products / Leaders Of The 3D Printing Revolution
My Tweets
"Инженерен дизайн" в ТУ - София
 behance facebook linkedin pinterest google twitter vimeo youtube
Department of Engineering Design | Technical University - Sofia, Bulgaria | Copyright © 2017. All Rights Reserved. | Website credits & Terms of Use
loading Cancel
Post was not sent - check your email addresses!
Email check failed, please try again
Sorry, your blog cannot share posts by email.