Студентски истории
Сергей Пунчев
Сергей Пунчев: UI/UX (интерфейс) художник в сферата на компютърните игри.
В момента работя за няколко големи компании в бранша като консултант и арт директор. Също така съм съосновател на студио „Артомат“.
Интереси: Всичко свързано с 2D арт. Предимно се интересувам от концептуален дизайн на персонажи и фантастични същества. Обичам да създавам приказни светове и неща, вдъхновени от книги, игри и филми.
Откакто сте завършил(а), работите ли по специалността?
Ако гледаме на инженерния дизайн, като на дизайн – ДА. За мен няма разлика каква е формата на дизайн – принципите са едни и същи.
Доволни ли сте от образованието, което получихте от ИД?
Определено мога да кажа, че ми помогна в много направления.
Разкажете дали и как прилагате наученото от ИД?
В работата си ежедневно прилагам знанията си от „Софтуерна Ергономия“. Добре изградената функционалност е от изключително значение за един интерфейс.
Кое Ви хареса най-много от обучението в ИД?
Колективната работа и екипност.
Кое не беше на ниво от обучението в ИД?
Според мен трябва да се обърне повече внимание на новите похвати и тенденции в дизайна – нови компютърни програми, нови техники за работа, нови технологии. В момента това е една от най-бързо развиващите се и променящи се сфери и ако не сме в крак с новостите – бихме станали неконкурентно способни на пазара.
Какво предлагате да се подобри и как?
Според мен за концептуален дизайн е изключително важно дигиталното рисуване. Таблети трябва да се набавят на университетите – това бих променил.
Кое Ви изненада в обучението в ИД и защо?
Първите две години :) Имаше доста излишни (технически насочени) курсове. Бих наблегнал повече на дизайн курсовете за сметка на предмети като Химия, например.
Поддържате ли лична или професионална връзка с други (бивши) студенти от ИД? А с преподаватели от ИД?
Със студенти – ежедневно :) С преподаватели – не бих казал.
Любим предмет? Защо?
Всички, свързани с дизайн. Всеки предмет си има преимущества и знанията от всеки ми помагат в дадени моменти.
Любим проект? Защо?
Спомням си, че правихме дизайн на лампа – това ми е останало в съзнанието като нещо, което ми е харесало много :)
Кое е най-важното, което научихте в ИД?
Дисциплина, систематичност и насоченост.
Похвалете се ако сте участвали в изложби, спечелили конкурси и/или други постижения и награди.
Ами в момента изнасяме доста лекции на тема дизайн. Може би това е едно от големите ми постижения. Опитвам се да предам знанията си на колкото се може повече хора :)
Препоръчайте 5 (или повече) любими книги
365 Habits of Successful Graphic Designers
Creative Illustration-loomis
Designing Type
Color and Light: A Guide for the Realist Painter
From Vision to Exit
Creative Illustration-loomis
Designing Type
Color and Light: A Guide for the Realist Painter
From Vision to Exit
Препоръчайте 5 (или повече) любими сайта за дизайн
Какво не сме Ви питали, а бихте искали да споделите за специалност ИД?
Да продължавате и занапред да обучавате добри кадри в тази сфера. Това ви пожелавам.
Какво бихте пожелали на бъдещите и настоящите студенти в ИД?
Да се развиват и да станат световно известни в областта си.
.
Уебсайт: artomatstudio.com
Портфолио: punchev.com
Подкаст “Дизайнът на Нещата”: designofthingsfm
Снимки от: Олгиерд Колев, Студио Артомат
Интервю от: март 2015 :: Публикувано: юли 2015