Студентски истории
Диляна Динкова
Диляна Динкова: 3D Animator, Team Lead – Animation, Ubisoft.
Интересувам се от анимация, промишлен дизайн, интериорен дизайн, мебели, графичен дизайн.
Кога бяхте студент в специалност ИД?
2002-2006 – Бакалавър инж. дизайн
2006-2008 – Магистър промишлен дизайн
2006-2008 – Магистър промишлен дизайн
Откакто сте завършил(а), работите ли по специалността?
Прекарах две години в ТУ-София като асистент по Моделиране и Промишлено дизайнерско проектиране по време на магистратурата и малко след нея.
След като напуснах университета, започнах работа в Ubisoft Sofia, като две години бях Character Artist, година – 3D Animator и вече малко повече от година водя екипа аниматори, като никоя от последните ми три позиции не е директно свързана с образованието ми.
След като напуснах университета, започнах работа в Ubisoft Sofia, като две години бях Character Artist, година – 3D Animator и вече малко повече от година водя екипа аниматори, като никоя от последните ми три позиции не е директно свързана с образованието ми.
Доволни ли сте от образованието, което получихте от ИД?
Умерено. Теоретичната подготовка беше на сравнително високо ниво, практическата – в твърде тясна сфера и твърде остаряла. Нужна е връзка с бизнеса, да се установят връзки и обучение, което да подготвя студентите за наличните на пазара ни работни места.
Разкажете дали и как прилагате наученото от ИД?
Теоретичната подготовка по композиция и цветознание помагат косвено в анимацията, най-вече при кадриране в синематици. Ергономията и антропометрията помагат в търсенето на силни пози на човешкото тяло в анимацията. Моделиране (пластика) ми бяха полезни докато моделирах персонажи. Знанията по осветление също намират приложение в синематографията.
Кое Ви хареса най-много от обучението в ИД?
Прилагането на теорията в практически задачи беше силна страна на обучението в специалността. Би било изключително полезно тези задачи да са реално зададени от организации и фирми с подходяща дейност.
Кое не беше на ниво от обучението в ИД?
Резултатът от обучението е добра теоретична подготовка и пълна неспособност да се реализирам на пазара на труда – промишлен дизайн във вида, за който бях подготвяна в университета на практика в България не съществува.
Мотивацията на някои преподаватели е твърде слаба.
Мотивацията на някои преподаватели е твърде слаба.
Какво предлагате да се подобри и как?
Нужна е връзка с бизнеса. Студентите се учат на умения, които няма къде да приложат, а фирмите не могат да намерят подготвени кадри. Проблемът съществува и на двете места. Бих предложила преразглеждане на учебния план и въвеждане на специализации, които имат приложение. Сферата, в която работя ме навежда на мисълта за специализация към разработване на игри като например game design или world building.
Поддържате ли лична или професионална връзка с други (бивши) студенти от ИД? А с преподаватели от ИД?
Трима от колегите ми в Ubisoft са завършили ИД. С малка част от колегите все още поддържам приятелски взаимоотношения.
Любим предмет? Защо?
Моделиране – пластиката и изследването ѝ представляват много силен интерес за мен.
Любим проект? Защо?
Дипломният проект за магистър – мебели. Ако трябва да избера някой от обучението преди дипломирането ще бъдат два – История на изкуството – модерен прочит на историческите стилове и проектите по Промишлено дизайнерско проектиране.
Кое е най-важното, което научихте в ИД?
Теорията по композиция, формообразуване, ергономия, пластика, но най-вече как да намеря нужната ми информация.
Какво бихте пожелали на бъдещите и настоящите студенти в ИД?
Да се запасят с много търпение, вдъхновението никога да не ги напуска и да проявяват инициатива в развиването на собствените си умения, защото няма кой да го свърши вместо тях.
Снимки от: Мариана Гостева
Интервю от: декември 2013 :: Публикувано: февруари 2014